close
林俊傑/Endless Road

the truth is tearing up my heart
i can't recognize this place
the endless road without a stop sign
can't even find a stranger this time

why am i still holding back my tears
in this loneliness there's nothing to fear

every chord still seems a wonder
how we could be together
every time i ask if this would be the last

why am i still talking to myself
hoping you will have the keys to my cell

every song might calm the weather
but it just draws me deeper
how do i get out of this i think

i never will

a crystal forming in the eye
maybe this would be the last
the winding pathdown my face
till i begin to taste the bitternessinside


前日凌晨一點去買晚餐時

在店裡面看見一個女生

她左手一邊拿著手機,右手一邊拿著筷子似乎很激動的揮動著

我突然好想進去跟她哈啦兩句,問一問她為什麼要那麼激動。


又有個颱風要來

上次颱風造成南部損失慘重,還順便留下了奇奇怪怪的病

希望這次不會再那麼嚴重

也希望她們都能多注意自己的安全。


馨今天好像心情很不好,我猜應該又是練舞的事吧

她好像不太想說,等她情緒平穩一點再問好了。


睡到剛剛突然驚醒

好奇怪,今天很累,應該是要一覺到天明的

現在醒來不曉得要幹嘛,真討厭。


嗯,覺得自己現在好像又有點困惑與無助了

真希望有人可以陪我出去走走。


剛突然想到,內心情感太過於豐富的人未必能過的好

因為情感太多,卻無處傾瀉,只能自己一個人悵然,想起來就覺得累。


大多數的人出了社會,生活開始機械化、常規化

每天幾點要做什麼什麼,今天的進度應該是到哪裡哪裡

有如例行公事般的生活,很無味

可是如果不這樣做,一般社會大眾就會覺得你不夠穩定或努力

有時候想想

像這樣被功利主義驅使著的年代,到底消磨了多少我們年輕時的熱情奔放?

失去了富含創造力的身心,在這社會終究不過是個過客而已。


想,我想

我想找個人愛著,我有滿腔的思緒需要。


最常被問到的問題就是

如果鈴願意回來找我,那我會不會答應呢?

答案應該是肯定的吧?


屬於我的愛情,何時才會出現呢?好不積極的想法。

Every song might calm the weather, but it just draws me deeper.
arrow
arrow
    全站熱搜

    Graffine 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()