這是一首很值得人省思的歌,

同時,也是我第一首接觸的英文歌曲。

這幾天不曉得為什麼,常常會想起這首歌,然後在每個我走過的地方,反覆吟唱。

MV藉由士兵與孩子的強烈對比,傳達充滿愛的歌聲,反對戰爭,期望世界和平。

當我看見士兵們拋下手中的武器,無數個小朋友高舉著白色的蠟燭向天,

那樣的情景,是很令人感動的。


Michael Jackson的歌曲,《Heal the World》



《Heal the World》

There's a place in your heart
And I know that it is love
And this place could be
Much brighter than tomorrow
And if you really try
You'll find there's no need to cry
In this place you'll feel
There's no hurt or sorrow
There are ways to get there
If you care enough for the living
Make a little space
Make a better place

在你心中有個地方,
我知道那裏充滿了愛。
這個地方會比明天更燦爛。
如果你真的努力過,
你會發覺不必哭泣。
在這個地方,
你感覺不到傷痛或煩憂。
到那個地方的方法很多,
如果你真心關懷生者,
營造一些空間。
創造一個更美好的地方

Heal the world
Make it a better place
For you and for me and the entire human race
There are people dying
If you care enough for the living
Make a better place for you and for me

拯救這世界,
讓它變得更好,
為你、為我,為了全人類。
不斷有人死去,
如果你真心關懷生者,
為你,為我,創造一個更美好的世界。

If you want to know why
There's a love that cannot lie
Love is strong
It only cares of joyful giving
If we try
We shall see
In this bliss
We cannot feel fear or dread
We stop existing
And start living
Then it feels that always
Love's enough for us growing
So make a better world
Make a better world

如果你想知道緣由,
因為愛不會說謊。
愛是堅強的,
愛就是心甘情願的奉獻。
若我們用心去嘗試,
我們就會明白,
只要心裏有愛,
我們就感受不到恐懼與憂慮。
我們不再只是活著,
而是真正開始生活。
那愛的感覺將持續下去。
愛讓我們不斷成長,
去創造一個更美好的世界,
去創造一個更美好的世界

Heal the world
Make it a better place
For you and for me and the entire human race
There are people dying
If you care enough for the living
Make a better place for you and for me

拯救這世界,
讓它變得更好,
為你、為我,為了全人類。
不斷有人死去,
如果你真心關懷生者,
為你,為我,創造一個更美好的世界。

And the dream we were conceived in
Will reveal a joyful face
And the world we once believed in
Will shine again in grace
Then why do we keep strangling life
Wound this earth
Crucify its soul
Though it's plain to see
This world is heavenly be God's glow
We could fly so high
Let our spirits never die
In my heart I feel you are all my brothers
Create a world with no fear
Together we’ll cry happy tears
See the nations turn their swords into plowshares

我們心中的夢想,
讓我們露出笑臉。
我們曾經信賴的世界,
會再次閃爍祥和的光芒。
那麼我們為何仍在扼殺生命,
傷害地球,
扼殺它的靈魂?
雖然這很容易明白,
這世界天生就是上帝的榮光。
我們可以在高空飛翔
讓我們的精神不滅
在我心中,你我都是兄弟
共同創造一個沒有恐懼的世界
我們一起流下喜悅的淚水
看到許多國家把刀劍變成了犁耙。

Heal the world
Make it a better place
For you and for me and the entire human race
There are people dying
If you care enough for the living
Make a better place for you and for me

You and for me
You and for me
You and for me

拯救這世界,
讓它變得更好,
為你、為我,為了全人類。
不斷有人死去,
如果你真心關懷生者,
為你,為我,創造一個更美好的世界。

為你為我
為你為我
為你為我


arrow
arrow
    全站熱搜

    Graffine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()