然後,我想用這首歌,以及一枚戒指,對我愛的人求婚。

婚禮當天的歌我也想好了,就是Eric Clapton 的Wonderful tonight

(笑)現在想想,不算什麼壞事吧?



Lyrics-歌詞:

I can’t believe I’m standing here
Been waiting for so many years and
Today I found the Queen to reign my heart
You changed my live so patiently
And turned it into something good and real
I feel just like I felt in all my dreams
There are questions hard to answer
Can’t you see…

我幾乎不敢相信我站在這裡
等待了這麼多年
今天我終於找到支配我心的皇后
妳耐心地改變我的生活
讓每件事都變得美好真實
我彷彿置身夢中
有許多問題難以回答
妳不知道嗎?

Chorus:
Baby, tell me how can I tell you
That I love you more than life
Show me how can I show you
That I’m blinded by your light
When you touch me I can touch you
To find out the dream is true
I love to be loved by you

寶貝,告訴我該怎麼告訴妳
我愛妳勝過一切
告訴我該怎麼讓妳看見
妳的光芒讓我在愛裡盲目
我能藉由妳的輕觸
去感受到原來這夢是真實的
我愛著被妳愛著的感覺

You're looking kind of scared right now
You're waiting for the wedding vows
But I don’t know if my tongue’s able to talk
Your beauty is just blinding me
Like sunbeams on a summer stream and
I gotta close my eyes to protect me
Can you take my hand and lead me
From here please yeah...yeah...

妳看起來如此神聖
妳等著婚禮的誓約
但我不知道我的舌頭能否說話
妳的美麗讓我盲目
就像夏季耀眼的陽光
讓我不得不閉上我的眼睛保護自己
妳能牽著我的手、引領著我
從這裡開始嗎?

Chorus:
Baby, tell me how can I tell you
That I love you more than life
Show me how can I show you
That I’m blinded by your light
When you touch me I can touch you
To find out the dream is true
I love to be loved, I need to be loved
I love to be loved by you

寶貝,告訴我該怎麼告訴妳
我愛妳勝過一切
告訴我該怎麼讓妳看見
妳的光芒讓我在愛裡盲目
我能藉由妳的輕觸
去感受到原來這夢是真實的
我愛著被愛,我需要被愛
我愛著被妳愛著的感覺

I know they gonna say our love's not strong enough to last forever
And I know they gonna say that we’ll give up because of heavy weather
But how can they understand that our love is just heaven sent
We keep on going on and on cause this is where we both belong…

我知道他們總說我們的愛無法走向永恆
我也知道他們總說我們會因為環境的艱困而放棄彼此
但他們怎麼能了解我們的愛是上天賜與的
我們會一直走下去,因為那是我們的歸屬

Chorus:
Baby, tell me how can I tell you
That I love you more than life
Show me how can I show you
That I’m blinded by your light
When you touch me I can touch you
To find out the dream is true
I love to be loved, I need yes I need to be loved
I love to be loved by you

Yes I love to be loved by you

寶貝,告訴我該怎麼告訴妳
我愛妳勝過一切
告訴我該怎麼讓妳看見
妳的光芒讓我在愛裡盲目
我能藉由妳的輕觸
去感受到原來這夢是真實的
我愛著被愛,我需要,是的,我需要被愛
我愛著被妳愛著的感覺

是的,我愛著被妳愛著


arrow
arrow
    全站熱搜

    Graffine 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()